Fondul Roman de Dezvoltare Sociala
   
" O organizatie pentru oameni si problemele lor "
Campanii • Campanii promovare proiecte / programe
Campanii de promovare proiecte / programe

Pentru promovarea oportunitatilor de finantare, informarea si motivarea factorilor interesati, diseminarea rezultatelor si a bunelor practici, FRDS organizeaza in cadrul fiecarei scheme de grant ample campanii de informare si comunicare, care cuprind atat activitati la nivel comunitar (informare din-usa-in-usa, adunari publice etc.), cat si organizarea de seminarii, mese rotunde, conferinte etc. adresate factorilor interesati de la nivel central, regional, judetean si local.

                                                            *   *   *

Programul de Interventii Prioritare(PIP)

Iulie 2007 Lansarea rundei pilot de finantare. Un numar de 11 comunitati de romi furnizate de Agentia Nationala pentru Romi (ANR) au fost incluse intr-un proces intens de informare si facilitare, derulat pe perioada a 5 luni de zile. Prin intermediul facilitatorilor comunitari ai FRDS a fost verificata eligibilitatea acestor comunitati, s-au derulat activitati de informare din usa in usa si s-au organizat adunari publice, in cadrul carora membrii comunitatilor eligibile si reprezentantii principalilor actori locali (primarie, scoala, biserica etc.) au putut afla detalii privind oportunitatile de finantare disponibile in cadrul PIP

Septembrie 2007 Lansarea primei runde de finantare. Campania de lansare a primei runde de finantare s-a derulat la nivelul a 120 de comunitati de romi propuse de ANR si a presupus vericarea eligibilitatii acestor comunitati, respectiv informarea factorilor interesati (membri ai comunitatilor eligibile, reprezentanti ai autoritatilor locale, judetene si regionale etc.) privind PIP, prin intalniri directe, adunari publice organizate in comunitatile eligibile, distribuirea de materiale informative etc. In paralel, sub aceeasi umbrela a campaniei de informare, FRDS a organizat la nivel regional 7 seminarii (la Iasi, Alba Iulia, Zalau, Sf. Gheorghe, Braila, Bucuresti, Craiova), destinate informarii factorilor interesati asupra oportunitatilor pe care le ofera PIP, respectiv oferirii de suport acelora care doreau sa initieze si sa depuna proiecte in cadrul primei runde

Iunie 2008 Lansarea celei de-a doua runde de finantare. Campania de informare asociata celei de-a doua runde de finantare deschise in cadrul PIP s-a adresat unui numar de 40 de comunitati de romi nou propuse de ANR. La nivel comunitar, aceasta a presupus vericarea eligibilitatii acestor comunitati si informarea factorilor interesati privind oportunitatile oferite de Program, prin intalniri directe, adunari publice, distribuirea de materiale informative etc. Aceste demersuri, derulate prin intermediul facilitatorilor comunitari, au fost dublate la nivel national si regional de organizarea a 7 seminarii informative (la Miercurea Ciuc, Tirgu Jiu, Bacau, Alba Iulia, Zalau, Braila, Bucuresti), adresate in special factorilor de decizie si organizatiilor neguvernamentale potential interesate in incheierea unui parteneriat cu membrii comunitatilor eligibile in scopul formularii si implementarii unui proiect finantat prin PIP.

Noiembrie 2009 Diseminarea rezultatelor intermediare. Pentru prezentarea stadiului implementarii PIP, analiza rezultatelor si etragerea unor concluzii si recomandari care sa permita imbunatatirea parametrilor de derulare a Programului in urmatoarea perioada, la Alba Iulia, Bucuresti si Iasi au fost organizate 3 seminarii de lucru cu reprezentanti ai ANR, ai Consiliilor Judetene si Prefecturilor din judetele in care s-au finantat proiecte, ai autoritatilor locale, ONG si ai comunitatilor finantate, respectiv ai altor factori interesati


                                                            *   *   *

Schema de Dezvoltare Sociala a Comunitatilor Miniere(SDSCM)

Iulie 2006 Lansarea primei runde de finantare. La nivel central, campania de informare s-a derulat prin intermediul Agentiei Romane pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale, a mass-media tiparite si a celei electronice, respectiv a site-ului FRDS si a vizat informarea factorilor interesati si a publicului larg cu privire la oportunitatile oferite de SDSCM. La nivel regional si judetean, campania a vizat toate cele 19 judete cu comunitati eligibile pentru finantare prin SDSCM si a presupus intalniri directe, distribuirea de materiale informative si organizarea de seminarii informative (au fost organizate 7 astfel de seminarii, la Zalau, Iasi, Bucuresti, Bacau, Suceava, Alba Iulia si Oradea) adresate tuturor factorilor interesati, in special birourilor regionale si reprezentantelor locale ale ARDDZI, consiliilor judetene si prefecturilor, autoritatilor locale, mediului ONG si membrilor comunitatilor tinta. La nivel comunitar campania de informare a vizat strict cele 255 de localitati componente ale celor 49 de orase si comune eligibile din cele 4 judete in care s-au derulat activitati aprofundate de informare. La acest nivel, activitatile de informare au fost derulate de echipa de facilitatori comunitari a FRDS, respectiv de personalul sucursalei FRDS Alba si a constat in informarea directa a membrilor comunitatilor eligibile, "din usa in usa" sau prin organizarea de adunari publice, respectiv in distribuirea de materiale informarive tiparite.

Mai 2007 Lansarea celei de-a doua runde. Campania de informare a comunitatilor eligibile in cadrul rundei a doua a SDSCM s-a derulat in perioada 21 mai - 9 iunie 2007 si a cuprins informarea directa a membrilor tuturor celor 99 de orase sau comune eligibile, prin informare din usa in usa si organizarea de adunari publice, ocazii cu care s-au distribuit afise si pliante informative direct membrilor comunitatii. In total au fost vizitate de catre facilitatorii comunitari ai FRDS un numar de 433 localitati componente (cu peste 50 de locuitori). In acelasi timp, campania a presupus informarea directa a reprezentantilor autoritatilor judetene (consilii judetene si prefecturi) si locale (primariile oraselor si comunelor eligibile), ai ARDDZI (reprezentante locale sau birouri regionale), ai sindicatelor miniere, ai centrelor de afaceri finantate prin ARDDZI, carora le-a fost inmanat cate un pachet de materiale informative (pliante si afise). Toate aceste demersuri au fost dublate de publicarea de anunturi si comunicate de presa in mass-media centrala si pe site-ul FRDS, de transmiterea de comunicate de presa catre mass-media locala, respectiv de organizarea de seminarii informative la nivel de resedinta de judet (au fost organizate 18 astfel de seminarii, la Alba Iulia, Miercurea Ciuc, Cluj-Napoca, Rodna, Deva, Petrosani, Oradea, Tirgu Jiu, Resita, Baia de Arama, Salaj, Baia Mare, Bacau, Suceava, Pitesti, Ploiesti si Tulcea)

Mai 2008 Lansarea celei de-a treia runde. Campania de informare s-a adresat tuturor comunitatilor eligibile, insa s-a axat strict pe generarea unor proiecte de activitati generatoare de venit sau de servicii sociale comunitare. Din punct de vedere al mijloacelor de comunicare alese, campania s-a limitat la transmiterea de materiale tiparite (pliante, afise) tuturor factorilor interesati, respectiv la organizarea de seminarii informative la nivel judetean sau regional - au fost organizate 8 astfel de seminarii, la Abrud, Zalau, Tirgu Jiu, Bacau, Resita, Suceava, Miercurea Ciuc, Alunu (Valcea). 
 

Tags: Informare, Promovare, Campanii